הבלוג של גל איפרגן, חדשות נדלן, לימודי נדלן, מאמרים, מידע נדלן

משמעות של כיווני אוויר בדירה ?

איך אומרים לא על זה תקום ותפול עסקה אבל נקודה למחשבה שחשובה בבחירת בית המגורים הבא שלכם
אז איזה כיוון עדיף? עושים סדר בנושא

התלהבתם מדירה במחיר מתאים? המיקום נוח, הדירה אטרקטיבית והקבלן נשמע אמין? רגע לפני שאתם חותמים, יש שיקולים רבים שכדאי לבחון ולשים אליהם לב. לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לקבל את ההחלטה הנכונה.
בחירת כיוון דירה
לכיווני הדירה השפעה רבה על איכות החיים בדירה ולכן כדאי לשקול את היתרונות והחסרונות שלהם בהתאם לצרכים שלכם. אמנם יש דברים שניתן לשנותם לאחר הרכישה, כגון עיצוב פנים, אך את כיווני הדירה לא ניתן לשנות, ולכן צריך לבדוק נושא זה לפני הרכישה.
כיווני אוויר
כיווני אוויר של דירה הם הכיוונים שאליהם נפתחים חלונות הדירה, הויטרינות הגדולות והמרפסת.
כיוון האוויר הראשי הוא כיוון האוויר העיקרי בדירה. בדרך כלל של ויטרינת היציאה אל המרפסת.
דירה עם שני כיווני אויר תהיה דירה עם חלונות ופתחים לשני כיוונים. לעומתה דירה עם שלושה כיווני אויר תכלול חלונות לשלושה כיווני אוויר שונים.

דירה עם שני כיווני אויר לעומת דירה עם שלושה
ריבוי כיווני אויר (לפחות שלושה כיווני אוויר) מאפשר מעבר טבעי של אוויר בבית, ויוצר סירקולציה ותחלופת אוויר ובכך מעניק תחושה נעימה לדיירים, כל זאת תוך הפחתה בשימוש באמצעי מיזוג חשמליים כמו מזגן או מאוורר.
בגלל חשיבות כיווני האוויר, נהוג היום בתכנון בניינים ליצור שינון או דירוג בבניין בנסיון ליצור דירות עם יותר כיווני אויר.
אז מהו כיוון ראשי "טוב"?
כדי להבין את ההבדלים בין כיווני האוויר, נסתכל על מסלול השמש בשעות היום. השמש כידוע זורחת במזרח ושוקעת במערב ובמהלך היום עוברת בכיוון דרום, כאשר יש הבדלים בגובה ובזוית בין קיץ וחורף. בקיץ השמש גבוהה יותר בשמים ומסלולה ארוך יותר (מצפון מזרח ועד צפון מערב) ובחורף השמש נמוכה יותר ומסלולה קצר (מדרום מזרח לדרום מערב). כיווני האויר החשופים למסלול השמש יקבלו קרינה ישירה וחום בהתאם לעונות השנה. כיוון דרום יהיה חשוף לשמש כל השנה לעומת כיוון צפון שלא נחשף כלל לשמש.

מסלול השמש בקיץ
כיוון אוויר צפוני – מוצל וקריר יותר. אין בו קרינה ישירה – נקודה חיובית מאד בארצנו החמה ושטופת השמש.
כיוון אוויר מזרחי – בשעות הבוקר תהיה קרינה ישירה אך אחר כך יהיה מוצל ונעים יחסית. כמו כן, תוכלו לחזות בזריחה ו"להרגיש" את הבוקר בשעות המוקדמות ביותר.
כיוון אוויר דרומי – בחורף ישנה כניסה של חום, המקל על חימום הבית. לעומת זאת בקיץ זהו צד חם הסופג קרינה ומחמם את הדירה.
כיוון אוויר מערבי – לקראת השקיעה, תהיה קרינה ישירה על הפתחים בכיוון זה ולכן חדרים בכיוון מערב יהיו חמים יותר בערב. בבניינים בהם הנוף פתוח בכיוון זה, תגיע בערב הבריזה מן הים, מה שיכול לתרום לצינון הבית בימים חמים.
בכדי להתמודד עם קרינת השמש בכיוונים השונים נהוג להשתמש באמצעי הצללה שונים.
ההצללה יכולה להיות חלק מתכנון הבניין עצמו. למשל, מרפסת בקומה שמעל לדירה הפוטנציאלית היא למעשה הצללה על הויטרינה הדרומית בסלון הדירה. בחלונות מערביים או מזרחיים גדולים תידרש בדרך כלל גם הצללה צידית, למשל על ידי קרבה לקיר שיצל ויעזור בהפחתת החום המצטבר במהלך היום מכיוון זה. פרגולות או קורות בולטות יכולות גם הן לשמש כאלמנט מצל.
אם אין הצללה כחלק מהבניין, אפשר לבדוק מראש האם ניתן על פי חוק להרים מצללה (פרגולה) או גגון. כך או כך, כדאי לברר זאת עם הקבלן ואף לבחון את תכנון הבניין ולבדוק האם קיימת הצללה בחלונות גדולים. כמו כן, חשוב לדאוג שתריסים הם חלק ממפרט הקבלן.
לסיכום, לכל כיוון חסרונות ויתרונות שונים. השיקולים משתנים בהתאם לאורח חיי הדיירים.
נוף וסביבה
מעבר לשיקולי אקלים ואור, קיימים שיקולים נוספים בכיוון הדירה, ובפרט מראה הנוף הנשקף ממנה. את הנוף, כמובן, אי אפשר לשנות ולתקן ולכן חשוב לבדוק זאת בטרם חותמים על החוזה ובפרט לשים לב לנקודות הבאות:
• במבנים מול הים עדיפה דירה המשקיפה לים, משם גם מגיעה הבריזה בערבים. לפעמים נשקף הים גם מדירות גבוהות במגדלים מרוחקים מהים.
• במבנים סביב הפארק לא כל הדירות משקיפות אל הפארק, הדירות הפונות לפארק בד"כ יהיו יקרות יותר אך גם בתוכן יש כאלו עם יתרונות של כיווני אויר נוחים יותר. יש לשים לב לכיוון הדירה ביחס לפארק.
• מפגעים סביבתיים בקרבת הבניין כמו כביש סואן, ירידה לחניון, מרכז קניות או אזורי בילוי וכדומה, חשופים לרעשים, ריחות או מטרדים אחרים וצריך לקחת זאת בחשבון. במקרה כזה רצוי לוודא את מפרט הבידוד האקוסטי של קירות וחלונות או ויטרינות הדירה כדי לוודא שהם אכן מגנים מפני הרעש
בכל אופן ידע זה כוח לשם הבנת המאמר המלצה שלי תעשו ניסוי קטן בבית ותנסו להבין את כיוון האוויר על סמך הרגשה של משבי רוח וחום בעונות השונות בבית ואחר כך תפתחו מצפן ותראו אם צדקתם בכיווני האוויר.
לעוד תכנים ומאמרים שהכנתי עבורכם אתם מוזמנים להיכנס לאתר שלי שם יופיעו שלל מאמרים, כתבות, מושגי נדלן ועסקאות שאסור לפספס בשוק של היום !!!

? לפרטים נוספים וקבלת ייעוץ וליווי :
גל איפרגן: 054-6444253
לוואטספ שלי :
https://wa.me/message/5RDDQWRKI745C1
לאתר שלי :
Www.galifergan.com

Related Posts