חדשות נדלן, מאמרים, מידע נדלן

מוכרים את הבית שלכם בפעם הראשונה? אספנו כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם

בימים אלו, כאשר שוק הנדל״ן בישראל רותח והמחירים לא מפסיקים לעלות, מדינת ישראל הפכה לאזור ביקוש אחד גדול. הריבית הנמוכה וביטול מס הרכישה הובילו לגידול משמעותי בהיצע הקונים. כמו כן, ניתן להבחין בירידה גדולה בממוצע חיי המדף של דירות המופיעות באתרי הפרסום השונים. בתחילת השנה אורך חיי המדף הממוצע של דירה הגיע ל40 יום, ואילו באפריל הוא ירד ל-36 ימים בלבד. כל אלו יוצרים מצב ״לחץ״ מצד הקונים, החוששים לפספס את דירת חלומותיהם בעקבות הביקוש שרק עולה מיום ליום.

לאחר שהחלטתם למכור את הבית שלכם, קרוב לוודאי שתחושו בלבול רב. איפה מתחילים? מה חשוב לעשות? כמה יעלה לי כל הסיפור הזה?
כדי לעזור לכם לענות על כל השאלות, הכנו בשבילכם מאמר הכולל טיפים איך למכור את הבית שלכם מבלי שהתנסיתם בכך בעבר.

אז אם גם אתם החלטתם להפיק את המיטב ממצב השוק ולמכור את הנכס שלכם בפעם הראשונה, הטיפים הבאים יסייעו לכם מאוד בתהליך המכירה:

  1. הכינו את הנכס שלכם לקראת היציאה לשוק – אחת הטעויות הגדולות שמבצעים מוכרים בפעם הראשונה שהם מוציאים את הנכס שלהם לשוק הדירות, היא שהם לא מבינים את החשיבות של ההכנה המוקדמת.
    אז איך עושים את זה? ראשית, דאגו לבצע בדק בית לפני הגעתם של קונים פוטנציאלים, סיכוי סביר שהקונים יבקשו את זה מכם במעמד הצגת הדירה. ביצוע בדק בית מבעוד מועד יחסוך לכם את הזמן שידרש לשיפורים ותיקונים וישדר רצינות ואמינות למתעניינים בנכס. שנית, בצעו שיפורים קטנים לנכס שלכם הכרוכים בעלות נמוכה כמו צבע וסיוד החדרים, ניקיון יסודי של הבית, סידור פינות הבלאגן והחלפת נורות שרופות.
    כל אלו יסייעו לכם בהשארת רושם ראשוני חיובי על קונים פוטנציאלים ויציג את הנכס שלכם כאיכותי ומתוחזק.
  2. העסיקו סוכן נדל״ן המתמחה באזור המגורים שלכם – למרות השוק הרותח והביקוש הרב לדירות בארץ, למכור נכס בכוחות עצמך היא משימה קשה ואף בלתי אפשרית. חוסר הידע והניסיון בתחום, חוסר ההבנה של השוק והמחירים עלולים לעכב ולפגוע בתהליך המכירה שלכם. סוכן איכותי ואמין שידוע ביכולותיו להביא תוצאות, יעבוד על הבית שלכם כאילו היה שלו, ויחסוך מכם זמן רב ובעיקר את ״כאב הראש״ הכלול בתהליך המכירה. בחרו לכם סוכן שאתם סומכים עליו! השתדלו שהסוכן יהיה חלק מחברת נדל״ן בעלת מאגר קונים גדול. קונים אלו יכולים להיות הבעלים החדשים של הבית שלכם תוך זמן קצר.
  3. הבינו את מצב שוק הנדל״ן באזור שלכם – שוק הנדל״ן משתנה מעיר לעיר ומשכונה לשכונה. עליכם להבין את מצב השוק הרלוונטי אליכם. התייעצו עם יועץ נדל״ן מומחה אודות מצב השוק בימים אלו. האם הביקוש גבוה? נמוך? קיימת הורדת מחירים? העלאת מחירים? באיזה יום בשבוע הכי נכון לפרסם את הבית שלכם? כל אלה יסייעו לכם לתהליך מכירה קצר ויעיל ככל האפשר.
  4. החליטו מה הצעד הבא שלכם – לפני שפרסמתם את הבית שלכם והתחלתם להראות אותו לקונים פוטנציאליים, עליכם להבין מה תעשו לאחר המכירה. מהו תאריך הפינוי שלכם? האם בכוונתכם לרכוש בית חדש? לבנות בית חדש? האם קיים ברשותכם סכום הכסף הדרוש כדי לקנות נכס לפני המכירה, או שעליכם להמתין למכירה עצמה כדי לקנות בית חדש? האם הבנק יאשר לכם משכנתא? עליכם לענות על כל אלה לפני תחילת התהליך.
  5. תמחרו את הבית שלכם נכון – אחת הסיבות הנפוצות שבית לא נמכר היא שהוא אינו מתומחר כראוי. בתור אנשים המוכרים את הבית שלהם בפעם הראשונה, סביר להניח שהידע שלכם בתמחור נכסים הינו מוגבל, ולכן נסו להימנע בתמחור הבית שלכם ללא התייעצות עם איש מקצוע.
    אחת השיטות לתמחור נכסים היא Comparative Market Analysis (CMA). שיטה זו היא הנפוצה ביותר בשוק הנדל״ן, ומשמעותה היא השוואה בין נכסים דומים שנמכרו בשנים האחרונות, או שמועמדים למכירה כרגע, בשוק מקומי ספציפי. סוכן נדל״ן מיומן אמור להיות מסוגל להפיק לכם דו״ח זה כדי שתוכלו לתמחר את הנכס שלכם בצורה מדויקת.
    השתדלו להימנע מתמחור באמצעות מחירונים אינטרנטיים. מחירונים אלו מבוססים על סמך נתונים יבשים בלבד ואינם לוקחים בחשבון את מצב השוק, מצב הנכס וקריטריונים נוספים אחרים.
  6. הכירו את ההוצאות הנלוות לתהליך המכירה – הרבה מוכרים מופתעים מהעובדה שתהליךהמכירה כלול בהוצאות שהם לא לקחו בחשבון בעת קבלת ההחלטה. עמלת תיווך, תשלום לעורך דין, מס שבח, בדק בית, הערכת שמאי הן רק חלק מההוצאות הנלוות בעת מכירת נכס. החסירו אותן ממחיר השיווקשל נכס שלכם כדי להבין מהסכום הכסף איתו תישארו בתום המכירה.

לסיכום, מכירת בית יכולה להיות תהליך מלחיץ ומעייף מאוד, בעיקר בפעם הראשונה. סוכן נדל״ן מקצועי שיעמוד לצדכם במהלך המכירה יפיג משמעותית את התחושות הקשות ויהפוך את התהליך לרגוע ומהנה הרבה יותר. בנוסף, היעזרו בטיפים במאמר זה כדי למקסם את התהליך ולהביא למכירה מהירה במחיר ממנו תהיו מרוצים.

Related Posts