השקעות נדלן, חברת תיווך מומלצת בבאר שבע, חדשות נדלן, מאמרים, מידע נדלן, נדל"ן מסחרי, עבודה בנדלן, עבודה בתיווך, רימקס באר שבע

באנו לעשות סדר בדברים

אם אומר לכם את המשפט הבא, סביר להניח שכל אחד ואחת מכם יחלוק עלי נחרצות: בחודש מאי אתם תחשבו ותאמינו אחרת לחלוטין ממה שחשבתם רק חודש לפני. אתם תשנו את דעתכם במהירות ובקיצוניות". ברור לכולנו שזה הרי לא יכול להיות. כולנו אנשים חושבים, שמחזיקים בדעות מבוססות ורק שינוי קיצוני במציאות יכול לגרור שינוי בדעתנו. האומנם?

בשנים האחרונות אנו עדים למסרים משתנים במהירות עצומה. די להביט במסרים אותם קיבלנו בנושא הקורונה – משמחה לדאגה ושוב לשמחה תוך שבועות ספורים ולעיתים גם ימים. עכשיו, כשהדאגות ממגפה די מאחורינו אנו מתפנים לדבר הבוער הבא – הריבית והשפעתה על שוק הנדלן.

לפני כחודש השיח סבב סביב העובדה שמחירי הנדלן, שנמצאים כבר חודשים בעליה משמעותית, ימשיכו לעלות ואין שום כוח בעולם שיכול לעצור אותם. היום, לאחר עליית הריבית, אנו מקבלים מסרים מפחידים על מפולת שצפויה בעקבות עליית ריבית, על כך שכולנו לא נעמוד בהחזר החודשי ומחירי הדיור יקרסו.

האמת, כמובן, רחוקה שנות אור מהמסרים. עליית הריבית תשפיע אך לרוב לא בצורה משמעותית. תמהילי המשכנתאות והעובדה כי בנק ישראל מעלה את הריבית בצורה מידתית, הופכים את התהליך הזה למדוד ויציב.

המסרים האחרונים גרמו להרבה מאיתנו לחשוב – אולי שווה למכור ולברוח לפני שהכל "קורס"? אולי נחכה למפולת ואז נרכוש?

לכולנו אני אומר – תמכרו או תקנו רק אם יש לכם צורך. אם גדלתם, קטנתם או סתם רוצים שינוי אחרי שנים רבות בבית – עשו זאת! אם אתם צריכים לרכוש – פשוט רכשו!

עולם כמנהגו נוהג ובעוד מספר שבועות גם השיח יתאזן – היו איתנים בדעתכם והחליטו על פי צרכיכם.

בתזמון כמעט מושלם אנו חוגגים את חג השבועות – חג מתן התורה. תורה אחת, יציבה, לא משתנה אשר מקנה את הדרך לדורות קדימה.

אאחל לכולנו חג שמח שי שטרן מנכ"ל רי/מקס באר שבע

Related Posts