מאמרים

הום סטיילינג- איך לשדרג את הדירה לפני מכירה

החלטתם למכור את הדירה, הפצתם את החדשות המסעירות, פה ושם הגיעו קונים פוטנציאליים, אך שום עסקה לא נסגרה והשעון מתקתק? יכול להיות שהדירה פשוט זקוקה לטיפול קוסמטי בסיסי. אנחנו לא מדברים על שיפוץ מאסיבי שדורש תקציב גבוה ועבודה מרובה אלא – ל -הום סטיילינג. בעזרת אנשי מקצוע, ולפעמים לגמרי בעצמכם, תוכלו לשדרג את דירתכם לקראת המכירה ואף להעלות את ערכה. שירותי הום סטיילינג מאפשרים להאיר את היתרונות ולהדגיש את הצדדים החזקים של הנכס מצד אחד , ולטפל בחולשות שלו מצד שני. לא מדובר כאן בעיצוב פנים רגיל, אלא בהפיכת הבית למודל שיוכל למשוך מגוון רחב ביותר של קונים פוטנציאליים.

מעצבת: פזית חזן

צלם: מאור מויאל

 

משדרגים ומעלים את מחיר הבית

בשנים האחרונות  הום סטיילינג  הפך להיות מוצר צריכה בסיסי ונישה פופולרית בעיצוב פנים.

מטרת השדרוג היא להעלות את ערך הנכס לסכום המקסימלי בעזרת השקעה מינימלית ובמינוף הריהוט והאביזרים שישנם בבית. גם למכירת הנכס וגם להשכרתו. מניסיוני האישי בעיצוב ושיפור, בתים שעברו את תהליך ההום סטיילינג נמכרו בתקופות קצרות ובסכומים גבוהים יותר ממה שציפו הבעלים. תופתעו לגלות שנתונים סטטיסטיים מוכיחים כי בהשקעה של בין 1-3 אחוז בלבד מערך הנכס, ניתן לעלות את מחירו ב-7-10 אחוזים ולמכור אותו מהר יותר. פרט נוסף מעניין הוא שאחוז ניכר ממוכרי הבתים אינם מזהים את הפוטנציאל הגלום בביתם, זאת מחמת ההרגל כנראה. כאן ההום סטיילינג נכנס לפעולה והופך את הבית המוכר והמיושן , העמוס או הריק מדי, לבית חמים, פרקטי וכזה שיתאים לכל אחד.

המטרה היא להתאים את הבית לקהל רחב יותר כמה שאפשר. יש כאלה שאוהבים צבעוני, אחרים מחבבים וינטג' ויש כאלה מודרני ולכן צריך למצוא משהו שיהיה נטרלי ומשלב  את הכפרי עם מודרני לזה פסיכולוגיה של הקונה. הרושם הראשוני נוצר בעשר השניות הראשונות והסטטיסטיקה אומרת שזה מה שקובע בסופו של דבר. לאדם תקציב מסוים, אבל בשורה התחתונה, בין חמשת הבתים שהוא יראה הוא יבחר בבית שבו הם הרגיש הכי טוב, משהו שהוא לא ממש ידע להסביר. תהליך ההום סטיילינג  מראה לאנשים את הפוטנציאל המלא של הבית.

גם אם בעלי הנכס מבינים שיש להשקיע מעט בנכס על מנת למוכרו באופן מהיר ומוצלח יותר, הם צריכים הכוונה של איש מקצוע על מנת להשקיע את התקציב במקומות הנכונים כדי להבטיח החזר השקעה כאן נכנסתי מקומה של מעצבת פנים והום סטיילינג.

המטרה היא לגרום לאנשים לחוש "הייתי רוצה לגור פה ",הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להפוך את הסביבה הביתית לניטרלית ומזמינה.

מעצבת פנים מספרת על מקרה הצלחה של דירה שעברה הום סטיילינג ועיצוב פנים . אחת מיני רבים.- סיגל מלכה- מעצבת פנים.

מעצבת: סיגל מלכה

צלם: מאור מויאל

 

"היה לי זוג מוכרים מקסימים שניסו למכור דירה ישנה 3 חדרים חדרים  בשכונת מגורים  בבאר שבע כחצי שנה , ללא הצלחה. כשנפגשנו הבנתי ממה נובע הקושי, שכן הדירה הייתה ישנה ומוזנחת והמראה העייף השפיע על הלקוחות. אחרי שהדירה עברה שדרוג, מכרו אותה תוך 14 יום ובמחיר של 80 אלף שקלים יותר מהצעה הגבוהה ביותר שבעלי הנכס קיבלו כששיווקו בעצמם את הדירה".

"מדובר בפתרון נח, מהיר ופרקטי מאוד. הרבה מלקוחותיי משתמשים בהום סטייליינג ועיצוב פנים לפני מכירת דירתם ומתייעצים איתי לאיזה כיוון ללכת. לפעמים צבע חדש לבית – וילון לבן, טפטים,פרקט ומטבח ב-10,000 שקלים יכולים לשדרג פלאים את האטרקטיביות של הדירה זה עניין של סגנון והעדפה אישית".

 

לא חייבים איש מקצוע: כך תשדרגו את הדירה בעצמכם לקראת מכירה

אם אתם סומכים על עצמכם, תוכלו להשתמש בטיפים הבאים כדי לשדרג את הבית שלכם לפני מכירה.

הרחיקו מהעין עומס ופרטים מזהים: השקיעו בניקיון יסודי של הבית ובזמן שאנשים מגיעים לראות את הדירה, עזרו להם להרגיש שהיא שלהם על ידי הרחקת חפצים אישיים או החלפת תמונות משפחתיות בתמונות נטרליות של נופים. כמו כן, זכרו: ייתכן ואתם אוהבים ריח מסוים (של בושם, נרות, חיות וכד'), אבל מי שמגיע לראות את הדירה יכול להירתע מהריחות הללו.

 

הוסיפו צבע לקירות: שימוש בצבע משדרג את החלל מיד ובתקציב נמוך. אתם יכולים ללכת על אמירה חזקה בצביעת בקיר אחד או שניים, או לזכור שעדיף ללכת על צבע ניטרלי משום שלא כולם אוהבים את אותה פלטת צבעים. בהשקעה כספית נמוכה שלבו שני גוונים או את הצבע הלבן וגוון חזק יותר אחר, על מנת להשוות לחדר מראה מעוצב ושיקי. אם אין כוח, מספיק להדגיש ולהבליט קיר אחד, קורה, קיר חוצה, נישה, קיר מעוגל, קיר של גב מיטה, או משקופים.

 

שדרגו את חדרי השינה– פרקט למינציה נכון בצבע משנה חלל באופן משמעותימחמם את חדרי השינה ויצר מראה בוטיקי ומזמין. עלויות נמוכות ולא גבוהות. גם טפט בכל חלל ייצור חוויה אחרת בחדרים.

מעצבת: רינת קינן

צלם: מאור מויאל

 

היפטרו מפריטים ישנים: עשו סיבוב בבית, אתרו פריטים שתופסים מקום ושאלו את עצמכם בכנות האם הם אכן נחוצים לכם בדירה. זכרו, פחות זה לפעמים יותר.

בחרו תאורה נכונה. תאורה נכונה משנה את מצב הרוח שלנו ואת תחושת המרחב בעלויות נמוכות. קנו אהילים חדשים ומסוגננים, מקמו בצידי המיטה, והחדר יקבל שדרוג אוטומטי.

עדכנו את הספה: אם אין תקציב לספה חדשה, ניתן לשדרג אותה בעזרת כריות במחירים סבירים. קבלו השראה מצבע הקירות או הרצפה. אפשר גם לרפד את הספה הישנה בריפוד מגניב בעל אמירה אישית.

 

 

הוסיפו מראות: במקום להשקיע ביצירות אמנות, פזרו מספר מראות בבית. אלה יעניקו אשלייה של מרחב  בחדרים ויוסיפו אור ומרחב.

 

צרו נקודת מיקוד בחדר: עדכנו את מראה החלונות על ידי תליית וילון בהדפס מעניין והוסיפו טפט לקיר או שניים. טפטים זה מוצר זול שמשנה חלל משמעותית!!!

.

השקיעו באלמנט אחד גדול: לא חשוב אם יש לכם בית קטן או דירה רחבה וענקית, פרגנו לו עם פריט ריהוט או אלמנט אחד גדול (כמו תמונה מרהיבה או כורסה מרשימה). כך תצרו חלל גדול יותר, לפחות בעיני המתבונן.

 

השקיעו בכניסה לבית: משום ששם נקבע הרושם הראשוני, כדאי שהיא תהיה מזמינה. היום ניתן להדביק טפט על דלתות ישנות ולחדש את המראה. או במידת ההשקעה להחליף דלת חדשה בעלות נמוכה שקיימת בשוק -זה עדיף מחזית ישנה ולא מזמינה. דלתות עץ ניתן לכסות בצבע חדש ומבריק למראה המתוחכם או בצבעי מט ובטכניקת ה"דיסטרסינג" למראה הכפרי.להוסיף ירק בעציצים שטיח חדש והכניסה מוכנה.

מעצבת: בת אל שכוורגר

צלם: מאור מויאל

 

בסופו של דבר הנראות של הנכס יכולה לקדם את המכירה או לעכב אותה -אם בכלל היא תתבצע. בעידן של ריבוי מוצרים ותחרות בשוק הצריכה הביתית יש מגוון של מוצרים וחומרים שיכולים בקלות ביצועית ועלויות נמוכות לשדרג את נראות הדירה באופן משמעותי. כמובן שליווי של מעצבת הום סטיילינג ואנשי מקצוע מהתחום יזרז את ההליך והתוצאות יהיו מידיות ויחסוך זמן וכסף למוכרי הנכס. אז שנייה לפני שאתם מצלמים ומפרסמים את הנכס השקיעו מחשבה בנראות הנכס ותחשבו איך אתם משדרגים את המראה שלו כדי להפוך אותו לאטרקטיבי ומעניין.

 

(מאת-רויטל אמר– מנכל ומנהלת קשרי אדריכלים– קוואטרו דיזיין- מרכז לעיצוב הבית והעסק )

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Related Posts