חברת תיווך מומלצת בבאר שבע, חדשות נדלן, לימודי נדלן, מאמרים, מידע נדלן, סוכני נדל"ן

מתווך נדלן בלי רישיון? לא בטוח שזה כל כך גרוע…

בתקופה האחרונה עלתה לכותרות הצעה של משרד המשפטים, שבהמשך הפכה לתזכיר חוק שכנראה יתגבש לכדי חוק בחודשים הקרובים, המבקשת לבטל את מבחן המתווכים בפרט והדרישה לרישיון תיווך במקרקעין מצד הרוצים לעסוק בתחום.

עד היום, יכול היה כל אדם, בהינתן תנאים בסיסיים (ללא עבר פלילי, לא פושט רגל) להירשם למבחן המתווכים ולהחזיק ברישיון תיווך. אותו רישיון תיווך הסמיך אותו לעסוק בתחום ולהעניק שירות, מבחינת החוק, למוכרים ולקונים.

הבעיה עם החוק הקיים הייתה העובדה כי בעלות של 400 ₪ ובמעבר מבחן הבודק בעיקר תכנים משפטיים, לא יותר מידי מורכבים, יכול היה אדם להיקרא מתווך ולקבל לגיטימציה מהקהל הרחב לעסוק בתחום סופר משמעותי ולקבל שכר טרחה מהגבוהים במשק.

מצב זה, בין השאר, גורם למתווכים לא מקצועיים, לא מאומנים ולא מתורגלים, להעניק שירות לא ראוי ללקוחות, שבגין אותו טיפול לקוי מפתחים דעה שלילית על תחום שלם.

ומה יקרה עכשיו?

אני מאמין כי מהיום יתחדדו ההבדלים בין המתווכים המקצועיים והמנוסים, ששואבים תכנים מקצועיים ועובדים בסטנדרטים גבוהים יותר, לבין אלו הפחות מוכשרים. בין מתווכים שמשתתפים בהכשרות מקצועיות ושכפופים לסטנדרטים אתיים ועובדים על פי חוק לכאלו שלא .

בטווח הארוך חוק זה יחדד ויוביל למתווכים טובים יותר, איכותיים יותר, שיודעים להעניק שירות טוב יותר וכמובן בהמשך גם יעזור מאוד לדעה הרווחת על התחום המשמעותי הזה.

 

Related Posts