השקעות נדלן, חברת תיווך מומלצת בבאר שבע, חדשות נדלן, מאמרים, מידע נדלן, פרויקטים חדשים

לרנקה – בירת ההשקעות העולמית

כבר שנים רבות שהעיר לרנקה באי קפריסין מהווה יעד אטרקטיבי לנופשים הישראלים בחודשי הקיץ החמים.
בשנים האחרונות, התבסס מעמדה של העיר גם כעיר אטרקטיבית למשקיעים בנדל״ן מכל העולם, ובניהם גם המשקיעים הישראלים. הצטרפותה לאיחוד האירופאי הגדילה את כמויות התיירים הזורמים לאי מדי שנה, ובהתאם חלה באי תנופת פיתוח גדולה, והדבר ניכר גם בבנייה.

העיר לרנקה ממוקמת בדרום מזרח קפריסין וכוללת בתוכה את שדה התעופה המרכזי של האי, מה שהופך אותה לנגישה מאוד למשקיעים המגיעים מישראל.
משך הטיסה לעיר הוא 45 דקות מישראל, מה שמאפשר הגעה בבוקר ליום עמוס בפגישות, וחזרה הביתה בערב. אין צורך לפנות ימים שלמים או להעדר מהעבודה למשך זמן רב.

אז למה בעצם הפכה העיר לרנקה לכה אטרקטיבית למשקיעים?
ראשית, מדובר בעיר שלווה ונעימה למגורים, שנמצאת בשנים האחרונות בתהליכי פיתוח ובניה מתמידים.
שנית, התשואה שניתן לקבל על נכס בלרנקה גבוהה משמעותית מהתשואה ברוב בערים בארץ, ונעה בין 5% ל-9% בשכירות לטווח ארוך, ואף יותר בשכירות לטווח קצר.
קפריסין היא יעד תיירות מבוקש ומושכת אליה תיירים כל ימות השנה, ולכן נכס שנרכש בקפריסין יכול לשמש לשכירות קצרת טווח לתיירים.

כמובן ניתן להשכיר את הנכס גם לתקופות ארוכות למקומיים, ולא פחות חשוב, הנכס יכול להפוך לבית נופש קבוע למשקיע.

כמו כן, מחירי הדירות בלרנקה נמוכים מהמחירים בארץ – דירות יד ראשונה מתחילות בכ-130,000 יורו, דירות יד שניה בכ-100,000 יורו ואף פחות. וילות ובתים פרטיים נמכרים ב- 300,000-500,000 יורו, בהתאם לקרבה לקו המים. דמי השכירות באזורים המתויירים בקפריסין נמצאים במגמת עלייה, בשל כמות התיירים ההולכת וגדלה, והביקוש לשכירות שעולה בהתאם.

 

מלבד הסיבות שצוינו לעיל, ישנן עוד סיבות רבות לאטרקטיביות של העיר לרנקה, למשל מיקומה הגאוגרפי המרכזי ונגישותה וקרבתה לכל הערים מסביב, כמו גם מחירי המחיה, מזג האוויר, והעובדה שנכסים אינם חייבים בתשלום ארנונה.
בכל הקשור למדיניות, קפריסין מעודדת רכישת דירות על ידי זרים, מעניקה מגוון הטבות למשקיעים מחו”ל ומקבלת אותם בזרועות פתוחות. לרנקה היא עיר בעלת אופי כפרי ושלו מצד אחד, ועיר תוססת ומתפתחת, עם שפע מסעדות ומקומות בילוי, מהצד השני. כל בתי העסק והחופים המקומיים עומדים בתקן אירופי מחמיר של בריאות וניקיון. כמעט כולם דוברי אנגלית, ובנוסף, זו עיר שקל מאוד להתמצא בה.

יתרונות נוספים להשקעה בנדל״ן בלרנקה:

  • הנכס ירשם על שמכם בטאב״ו.
  • קפריסין מעניקה פטור ממס לנכסים המושכרים במחיר של עד 20,000 יורו.
  • משקיעים שרכשו נכס בקפריסין יכולים להגיש בקשה לקבלת מעמד תושב או אזרח עבורם ועבור ילדיהם.

לצד כל היתרונות הללו, יש לקחת בחשבון שככל שהעיר תתפתח, כך יעלה הביקוש לדירות, ויחד איתו יעלו מחירי הנדל״ן. בשנת 2022 צפוי להתחיל תהליך ההרחבה של המרינה, שצפוי ליצור מקומות עבודה חדשים רבים בעיר ולמשוך תושבים רבים ללרנקה. בספטמבר האחרון נפתח קניון חדש בעלות של עשרות מיליוני יורו, ובנוסף הוקדמו מספר בתי מלון חדשים השייכים לרשתות בינלאומיות. ניתן להבין מכך שלא רק משקיעים פרטיים בוחרים להשקיע בעיר, אלא גם משקיעים מעולם העסקים העולמי.

 

 

 

Related Posts