השקעות נדלן, מידע נדלן

הודעת הממשלה לשינוי במס הרכישה גרם עלייה חדה בביקוש של משקיעי הנדלן

מס הרכישה עולה ל8%

הכותרת הזאת זעזעה לא רק הרבה מאוד משקיעים שהיו בתהליך רכישה או בדיוק חשבו על השקעה אלא גם אותי בתור אחד שמטפל בכמה לקוחות כאלה במקביל. בימים האחרונים קיבלתי רצף של טלפונים מאותם לקוחות והשאלה הייתה איך מזרזים את התהליך כדי להגיע לחתימה? אז יש לי כמה דברים לייעץ לכם בנושא:
1 למרות שינוי גובה המס, אסור להאיץ בתהליך. זה עלול לגרום לטעות שתעלה לכם יותר מ3% תוספת המס.
2 במקרה ואתם מתחילים בתהליך בימים אלה, עדיין יש סיכוי לקנות לפני מועד שינוי המס. יחד עם זאת, אתם צריכים להגיע לסיור בנכסים כאשר אתם אחרי קבלת "אישור עיקרוני" מהבנק אצלכם ביד וכשההון העצמי שלכם מוכן למשיכה ויש לכם כבר עורך דין המתמחה בתחום הנדל"ן באותו אזור שאתם הולכים לרכוש.
3 לבחור איש נדל"ן אחד המתמחה בתחום ההשקעות שמלווה אתכם ומנחה אתכם בכל תהליך החיפוש ובמו"מ מול בעלי הדירות. החשיבות בבחירת איש מקצוע כזה היא ביכולת לראות כמה שיותר דירות של מוכרים רציניים בזמן קצר כדי שהתהלך יהיה ממוקד.
4 במקרה הכי גרוע שפספסתם את המועד, עדיף תמיד לעשות עסקה טובה ובטוחה ולשלם 8% ולא עסקה מהירה ולא שקולה ולשלם 5%.
ההחלטה לעלות את המס משפיעה באותה מידה גם על קהל המוכרים משני היבטים. מצד אחד המו"מ מולם יותר קשוח כי יש לחץ באוויר, מצד שני הם יכולים לנצל את המצב להעלות את המחיר. לכן החשיבות בבחירת אנשי המקצוע שילוו אתכם בתהליך: המתווך, עורך הדין, הבנקאי/יועץ המשכנתא, היא הכרחית.
יש משפט ישן ומוכר מאוד: "בנדל"ן זמן זה כסף". הימים האחרונים מלמדים אותנו שזה אכן נכון.

הנתונים בחודש אוגוסט מספרים את סיפור הביקוש  באוגוסט השנה המשקיעים רכשו כ 3,000 דירות, 71% יותר לעומת אוגוסט אשתקד1,600 דירות

מאת : ריקרדו סופי יועץ נדלן בכיר מחברת רימקס באר שבע

מס רכישה | שינוי במס רכישה | ריקרדו סופי

Related Posts