דירות חמות למכירה, השבחת נכסים, השקעות נדלן, חדשות נדלן, מאמרים, מידע נדלן

באר שבע – עיר הסטודנטים

 

באר שבע נחשבת מזה שנים לעיר סטודנטיאלית המכילה עשרות אלפי סטודנטים, חלקם אינם תושבי העיר

וסביבותיה, מה שמחייב אותם למצוא פתרונות דיור למהלך תקופת הלימודים.

האזור הסטודנטיאלי בעיר ממוקם בשכונות ב׳, ג׳ ו-ד׳, השכונות שסביב האוניברסיטה, והוא מכיל בתוכו פאבים, מסעדות ופארקים המשמשים כמקומות הבילוי של הקהילה הצעירה בעיר.

עלות השכירות בעיר משתנה מדירה לדירה, לרוב דירות שלושה חדרים מושכרות בכ-2,500-2,600 שקל לחודש – כ-1,300 שקל לשוכר. המחיר נמוך יותר כשמדובר בדירת ארבעה חדרים המושכרת ב-3,600 שקל, כ-1,200 שקל לדייר. דירת שני חדרים מושכרת ליחיד בכ-1,700 שקל. בשנים האחרונות החלו סטודנטים לשכור דירות גם בשכונת רמות שבצפון העיר, בעקבות בניית  הגשר המקשר בינה לבין שכונה ו' הישנה, וכך התקצר מרחק ההליכה לאוניברסיטה. במקרה הזה, מחירי השכירות מכפילים את עצמם לעומת השכונות הוותיקות ויכולים להגיע גם לכדי 2,000 שקל ויותר לכל שותף בדירה.

 

ככל שהדירה קרובה לאוניברסיטת בן גוריון, כך רמת הביקושים לאותן דירות עולה, וכמובן מחיר השכירות עולה בהתאם, למרות שעדיין מחירי שכירויות בבאר שבע הם מהנמוכים בארץ.

לאחרונה ניכרה עלייה של 6% בממוצע במחירי השכירות של הדירות לסטודנטים בערים האוניברסיטאיות. הסיבה: משקיעים רבים מכרו את הדירות ששימשו להשכרה.

בישראל לומדים יותר מ-350 אלף סטודנטים ורובם מתגוררים בשכירות. אחרי שנים רבות שבהן ירדו מחירי השכירות ועלו מחירי המכירה של הדירות, לאחרונה התהפכו היוצרות, ומחירי השכירות טיפסו בשנה האחרונה בדירות הסטודנטים, וכך גם התשואות של המשקיעים על דירות אלה.

 

התשואות משתפרות ככל שמתרחקים מהמרכז, כך שבבאר שבע ובחיפה אפשר למצוא תשואות טובות יותר מבתל אביב, שבה מחירי הדירות גבוהים מאוד. לדברי איתן זינגר, מנכ"ל מדלן, "כיום יש ביקוש גבוה לדירות בשכירות בכל הארץ והמשקיעים לא חוששים שדירות יעמדו ריקות״.

מבדיקת מדלן עולה שבכל השכונות בעיר התשואה עולה על 3.5%, והיא עדיפה על שאר הערים האוניברסיטאיות. שכונה ד', שהיא גם זולה מאוד וגם סמוכה לאוניברסיטה, משיגה את התשואות הטובות ביותר – בעבור דירות שלושה או ארבעה חדרים אפשר להשיג תשואה של 4.1% ו-4.5% בהתאמה. התשואות למשקיעים בכל העיר עלו בכ-5%-10% בשנה החולפת.

 

לדברי רונן רוזנטל, מנהל מערך המידענות במדלן, "הקו הראשון של שכונות ג' ו־ד' מאופיין בבינוי ותיק המאפשר שכירות נוחה לסטודנטים. עובדה זו לצד זאת שהן ממוקמות בסמוך למוסדות החינוך, הופך אותן לשכונות נדרשות מאוד. סטודנטים שרוצים קצת יותר להתפנק נוטים לפנות לאזור החדש בשכונה ב', שאמנם יקר יותר, אך מאפשר אף הוא תמורה טובה לכסף".

Related Posts