דירות חמות למכירה, השקעות נדלן, חברת תיווך מומלצת בבאר שבע, מאמרים

באר שבע – בירת ההשקעות של ישראל!

בשנים האחרונות, בעקבות התפתחותה וצמיחתה של בירת הנגב, היא הפכה לאחד ממוקדי העניין המרכזיים לשוק המשקיעים בנדל״ן.
בשנה האחרונה ניכר פער משמעותי בין כמות עסקאות הנדל״ן בבאר שבע לעומת הכמות בערים אחרות, בגלל היותה יעד אטרקטיבי להשקעה בארץ.

ההתפתחות בתחום התרבות, הבריאות, הספורט וכמובן המוסדות האקדמאיים בעיר שממשיכים להתרחב, משכה אל העיר בשנים האחרונות משקיעים רבים.
שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אמר במהלך דיון עבודה על המשכו של הסכם הגג בבירת הנגב: "חיזוקה של באר שבע כעיר המטרופולין של הדרום היא דבר הכרחי ועל כן היה לנו חשוב, לאחר שנתיים של קיפאון, להסיר חסמים ולאפשר את המשך הבנייה וההתפתחות של בירת הנגב. נעשית פה עבודה נפלאה על ידי ראש העיר רוביק דנילוביץ' ותפקידנו הוא להעמיד את כל הכלים האפשריים להמשך פיתוחה של העיר, על ידי שיווק מאסיבי יותר של יחידות דיור שייצור הגדלת היצע מול הביקוש ההולך וגובר".

אז למה בעצם כדאי להשקיע בבאר שבע?

  1. תשואה גבוהה

אז מה זו בעצם תשואה? תשואת שכירות היא הרווח על השכרת נכס, והיא בדרך כלל באה לידי ביטוי כאחוז מערך הנכס. החישוב מתבצע כך – ההכנסות פחות ההוצאות השנתיות, כפול 100, חלקי עלות הנכס. התוצאה המתקבלת היא התשואה השנתית באחוזים. התשואה הממוצעת בבאר שבע עומדת כרגע על כ-4.5 אחוזים, מהגבוהות בארץ, והופכת את האופציה להשקעה בבאר שבע לאטרקטיבית ביותר. בנוסף לתשואה, קיימת גם עליית ערך של בין 3% ל-4% בשנה, מה שמגדיל את הרווח של המשקיעים מהדירה. אז אם אתם מחפשים לקבל תשואה גבוהה על הנכס שלכם, השקעה בבאר שבע תענה לכם על צורך זה.ֿ

  1. מחירים אטרקטיביים

    למרות הצמיחה של העיר ועליית המחירים בשנים האחרונות, מחירי הדירות בבאר שבע עדיין נחשבים לבין הנמוכים בארץ, ונעים בין 350,000 ש״ח – 3,500,000 ש״ח, בהתאם לנכס. באזורי ההשקעה המחירים נעים בין 350,000 ש״ח – 1,000,000 ש״ח בלבד. מחירים אלו מאפשרים למשקיעים בעלי הון עצמי נמוך יחסית לקנות נכס ולקבל עליו תשואה גבוהה.
  2. אוניברסיטת בן גוריוןכבר שנים רבות שאוניברסיטת בן גוריון מביאה לעיר סטודנטים רבים המחפשים להשכיר דירות בקרבת האוניברסיטה ומגדילים את הביקוש לדירות. האוניברסיטה לא מפסיקה להתפתח ולצמוח ויחד איתה כמות הסטודנטים שמגיעים לעיר, כתוצאה מהמוניטין של באר שבע כעיר סטודנטיאלית. האוניברסיטה מביאה לעיר כל שנה כ-20 אלף סטודנטים וכ-4,000 אנשי סגל, כך שברובו המוחלט של המקרים כלל הדירות בשכונות ב׳, ג׳ וד׳ מושכרות בכל שנה, ומספקות תחלופה רציפה של סטודנטים משנה לשנה. השכירות בשכונות אלו נעה בין 2,000 ש״ח ל6,000 ש״ח לדירה בכל חודש, בהתאם לגודל, למיקום ולמצב הדירה.

 

    1. הסכם הגגבמסגרת החזון המשותף לממשלת ישראל ולעיריית באר-שבע לפיתוח בירת הנגב כמטרופולין במדינת ישראל סוגם על הסכם גג לשיווק של כ-20,000 יחידות דיור ב-5 השנים הקרובות, וכן הקמת שכונות חדשות בעיר. נוסף על כך, ההסכם כולל גם את השירותים התומכים ליחידות הדיור, כגון מוסדותחינוך וציבור, פארקים ומוקדי תרבות ופנאי. לפי רוביק דנילוביץ׳, ראש העיר:״הסכם הגג מחזק ומבסס את באר שבע כעיר חזקה, מטרופוליטנית ואיכותית. המהלך לבניית יחידות הדיור באופי מגוון ואיכותי, מצטרף לתנופת הפיתוח של העיר המפתחת בתחומה – אקדמיה מובילה, היי-טק וסייבר, איכות חיים בסטנדרט גבוה, מוסדות חינוך מתקדמים וחיי תרבות ובילוי מגוונים. שיווק הדירות יכלול עוד משלב התכנון הקמה של מוסדות ציבור".מטרת ההסכם היא לתת מענה לאוכלוסייה הצעירה של באר שבע, וכן לתושבים החדשים שיגיעו לעיר בעקבות השכונות החדשות. במסגרת ההסכם מתפתחות בימים אלו שכונת הפארק, סיגליות ופסגת רמות, שמספקות פתרון דיור לזוגות צעירים שמעוניינים לרכוש דירה יד ראשונה.

 

 

  1. פארק ההיי-טק גב ים

    הפארק ממוקדם בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון, בית החולים סורוקה וצמוד לתחנת רכבת צפון. הפארק צפוי לשנות משמעותית את מפת התעסוקה בבאר שבע ובנגב באופן כללי. כיום מאכלסים את שלושת הבניינים כ-70 חברות היי-טק וסטרטאפים בין לאומיים, ומעסיקות מעל 2,500 מהנדסים ועובדי היי-טק. בימים אלו מתרחשות עבודות ההקמה של בניין מס׳ 4. עם השלמתו של הפארק הוא צפוי לכלול כ-10,000 עובדי היי-טק. הפארק צפוי להפוך את באר שבע למרכז בינלאומי של פיתוח וחדשנות ויביא איתו תושבים רבים לעיר, שברצונם להתגורר בקרבת הפארק.

 

 

 

  1. באר שבע כמרכז הארץמבחינה גאוגרפית, באר שבע ממוקמת במרכז הארץ, ומחברת בין הנגב והערבה לערי המרכז והשרון. העיר מציעה שירותי בריאות, תעסוקה, תרבות ובילוי לכלל תושבי הארץ ובאמצעות קווי הרכבת הרבים שמגיעים לעיר תוך זמן קצר הפכה לנגישה מאוד לביקור. הצפי הוא שבאר שבע תהפוך תוך שנים אחדות למטרופולין מרכזית ומפותחת ותמשוך אליה אוכלוסייה רבה.
  2. התפתחות העיר

    בנוסף לכל ההיבטים שצוינו למעלה, העיר ממשיכה לצמוח ולהתפתח במגוון תחומים, כמו בריאות, תרבות, בילוי ופנאי.
  • בריאות – המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה הינו בית החולים הכללי הגדול בארץ, ונותן שירות רפואי ליותר ממיליון תושבי הנגב. בית החולים מעסיק כ-4,700 עובדים, וממשיך להתפתח ולגדול. בנוסף בשנה 2025 צפוי להיפתח המרכז הרפואי ע״ש פרס בנגב, שישתרע על כ-1,000 דונם, ויביא להקמתם של כ-400 יחידות דיור בקרבת בית החולים.
  • תרבות – בבאר שבע מוסדות תרבות רבים, כמו המשכן לאומנויות הבמה, תיאטרון הפרינג׳, המוזיאון לאומנויות הבמה ומועדון הזאפה שמושכים אליה קהל רב. כמו כן, מתקיימים בעיר בכל שנה פסטיבלים בינלאומיים שמביאים אליה תיירים מכל העולם.
  • פנאי ובילוי – בשנים האחרונות נפתחו מסעדות, פאבים ומועדונים רבים בעיר שהופכים אותה לאטרקטיבית לקהל הצעיר. כמו כן, פארק נחל באר שבע, המשתרע על 5,300 דונם מציע לתושבים ולמבקרים בעיר נקודות עניין מגוונות, למשל אמפיתיאטרון, ספורטק, טיילת, שבילי אופניים, שטחים פתוחים, אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, אך האטרקציה המרכזית של הפארק היא האגם המלאכותי שנחשב לאגם השני בגודלו בישראל.
  • ביטחון – הקמתה המתכוננת של קריית המודיעין צמוד לפארק התעשייה עומר ב-2026 תביא איתה כ-5,000 משרתי קבע לעיר.

ההתפתחות הענפה מביאה וצפויה להביא איתה אוכלוסייה רבה ומגוונת אל בירת הנגב ואף תגדיל יותר את הביקוש למגורים בה.

 

אם כך, קיימות סיבות רבות להמשיך ולהשקיע בנדל״ן בעיר באר שבע. ההתפתחות והצמיחה

של העיר תמשיך להביא אליה מגוון אוכלוסיות, והביקוש לנדל״ן לא יפסיק לגדול.

אנו מזמינים אתכם להתייעץ עם יועצי הנדל״ן שלנו שמומחים באזורי השקעה כדי למצוא את הנכס המתאים ביותר עבורכם

 

 

 

 

Related Posts