מאמרים, מוטיבציה

8 עובדות על החיים שלנו

 

 

1. זמן – אנחנו כאן לזמן קצוב, ואף אחד לא יודע מתי יסתיים, ולכן עלינו להבין שמתישהו הכל ייגמר. החיים הם לא חזרה גנרלית, ואם נחכה לאביב הבא, כשהילד יסיים חטיבה או שנרד במשקל, שום דבר לא יקרה. עלינו לחיות את החיים במלואם ולהבין שכל יום שאנו חיים הוא נס. זמן הוא ההון היחיד שיש לאדם, והדבר היחיד שהאדם אינו יכול להרשות לעצמו לאבד (תומאס אדיסון)

 

2. הוגנות – החיים לא הוגנים, נקודה. לכל אחד נקודת פתיחה שונה, לכל אחד מסלול חיים אחר. לעיתים קרובות נחטוף ונכאב למרות שלא עשינו דבר. כל החוכמה היא לא להישאר במקום רוטן ומצמצם אלא לקחת אחריות, לפעול ולהתקדם. לא כל דבר אנחנו מבינים ברגע שמתרחש, אך ברוב המקרים במהלך הזמן, הכל מתברר ומסתדר. בסוף יהיה טוב, ואם עוד לא טוב, זה לא הסוף (ג'ון לנון)

 

3. שליטה – על לא מעט דברים בחיים אין לנו שליטה. זה מתסכל להבנה אבל אין ברירה. אנחנו לעולם לא יכולים לשלוט על תוצאה, אבל כן להגדיל סיכויים לכל דבר שנשאף להשיג. חשוב שנפנים שעל לא מעט דברים חשובים יש לנו כן שליטה בחיים. איך לחשוב, איך לפעול ואיך להגיב, במה להזין את הגוף והנפש שלנו, וזה תלוי אך ורק בנו. אחד הרגעים החשובים בחיים הוא הרגע שבו אנו מוצאים בעצמנו את האומץ להניח לדברים שאין ביכולתנו לשנות (אנונימי)

 

4. פירגון – תלמדו למחוא לעצמכם כפיים לפני שאחרים יעשו זאת כדי שלא תתאכזבו. לא כולם יפרגנו לכם או יריעו לכם כאשר תצליחו. ולא תמיד מדובר בחברים, לעיתים זו המשפחה הקרובה, תתנו מקסימום, תצפו למינימום, עדיף שתהיו מופתעים מאשר מאוכזבים. אל תיקחו ללב, יש אנשים עם עין צרה, זה שלהם בלבד, וחבל. מה שאחרים חושבים עליכם לא משנה, מה שאתם חושבים על עצמכם משנה הכל (סנקה)

 

5. מחיר – לכל דבר בחיים יש מחיר, ולא כולם מוכנים לשלם אותו. מחיר לא מופיע רק על תווית אלא בזמן, בהשקעה, בהתמדה, ובעבודה קשה. לפעמים 10 שנים של עבודה קשה יובילו לשנה אחת של הצלחה. כדי להצליח תצטרכו להעלם לזמן מה, ולחזור בענק. הצלחה היא 1% של השראה ו 99% של עבודה קשה (תומאס אדיסון)

 

6. נתינה – מעשה טוב אינו מתבזבז לעולם. כאשר אנחנו נותנים אנחנו מרגישים טוב יותר מבפנים. אנחנו לא צריכים להיות עשירים או להיות בעלי כישורים מיוחדים. לכל אחד מאיתנו יש מה לתת לאחר: עצה טובה, אוזן קשבת או משהו שהצד השני צריך או רוצה. נדיבות אמיתית היא כאשר אתם נותנים המון מעצמכם, ומרגישים שזה לא עלה לכם בדבר (סימון דה בבואר)

 

7. הצלחה – לא כולם רוצים להצליח, אבל כולם רוצים לפתור בעיות. והצלחה היא עניין אישי מאוד. לאחת הצלחה זו זוגיות טובה, לאחר זו משרה בכירה, לשלישי זו בריאות איתנה. לכל אחד הגדרה שונה. חשוב להבין שלכל אחד מסלול חיים שונה, ואתגרים בהתאם. החיים הם המבחן הקשה ביותר, הרבה אנשים נכשלים כי הם מנסים להעתיק מאחרים, מבלי להבין בכלל שלכל אחד גיליון בחינה שונה (אנונימי). לכן, אל תשוו את החיים שלכם לאחרים, כמו שאי אפשר להשוות בין השמש לירח, כל אחד זורח בזמן אחר. תרוצו אך ורק במסלול שלכם.

 

8. מה שניתן לעולם זה מה שנקבל בחזרה – זהו אחד מחוקי הקארמה, חוק הסיבה והתוצאה, מה שאתם נותנים זה מה שאתם מקבלים. לא רק עבור עצמנו אנחנו חיים. תהיו טובים לעצמכם ולאחרים, תעזרו כאשר מבקשים מכם, תחייכו, אין לכם מושג מה האחר עובר. גייסו חמלה ואהבה והפיצו אותן מסביבכם. חושך אינו יכול לגרש חושך, שנאה אינה יכולה לגרש שנאה, רק אהבה יכולה לעשות זאת (מרטין לותר קינג)

 

בסוף כל יום, מה שבאמת חשוב הוא שהאהובים שלנו בסדר,

ושנתתם מעצמכם 100%

אל תשכחו להודות על כל הטוב סביבכם.

בברכה שי שטרן