דירות להשקעה בבאר שבע, דירות לקנייה בבאר שבע, השקעות נדלן, התחדשות עירונית, טיפים לקניית נכס, למכור נכון בית, מאמרים, מידע נדלן, רימקס באר שבע

למה להשקיע בבאר שבע?

לא פעם אני נשאל מדוע אני חושב שכדאי להשקיע בבאר-שבע, באר שבע לאן?

באר שבע תהפוך לאחת הערים הבולטות בעולם בתחום ההייטק, הקמת רובע החדשנות של באר שבע יחד עם פארק ההייטק גורמים להפיכתה של העיר לבירת ההייטק והסייבר של ישראל ולעוגן טכנולוגי לחברות רבות מהארץ ומהעולם. כמו כן מעבר מחנות צה"ל לבאר שבע כגון קריית התקשוב וכן בסיס המודיעין בליקית עם שיתוף פעולה הדוק עם אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הרפואי סורוקה, והשקעה ממשלתית של למעלה מ-150 מיליון שקל יצרו אקו-סיסטם מושלם שיציב את העיר על המפה העולמית בתחום ההייטק.

לפי כך לרובע החדשנות ישנם מספר מטרות אסטרטגיות:

  1. להפריח את הנגב בחדשנות
  2. לפתח אקו-סיסטם הטכנולוגי בעיר
  3. לפעול לעידוד סטארט-אפים בעיר ולהביא חדשים.

מהו רובע החדשנות:

הרובע הוא למעשה יוזמה של משרד ראש הממשלה, המועצה הלאומית לכלכלה ומשרד השיכון והבינוי, בשיתוף עיריית באר שבע, אוניברסיטת בן גוריון והמרכז הרפואי סורוקה, מתפרס על שטח משמעותי שכולל את האוניברסיטה, את בית החולים ופארק ההייטק גב-ים נגב, שהוקם כדי לרכז חברות הייטק ויחידות צבאיות שהגיעו לעיר. ברובע גם שוכנת תחנת רכבת צפון ובסמוך אליו הוקם חמ"ל הסייבר הלאומי ומצויות בו שכונות ג' ו- ד' שבהן ריכוז גבוה של סטודנטים.

במטרה למנף את מעבר מחנות צה"ל לנגב, בדגש על יחידות העילית הטכנולוגיות שמיועדות לעבור לעיר באר-שבע (קריית התקשוב) ולליקית (קריית המודיעין), הצהירה הממשלה כי היא רואה חשיבות עליונה לפעול למיצוב מטרופולין באר שבע כמוקד משמעותי של הייטק, אקדמיה וחדשנות טכנולוגית.

כמו כן מודגש כי כוח האדם של חברות ההייטק בעיר מבוסס בחלקו הגדול על הבוגרים והסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון ושל מכללת סמי שמעון, שנמצאת אף היא בעיר דבר שמגדיל את אוכלוסיית העיר ומשאיר את הצעירים בבאר-שבע.

בשנים האחרונות העיר באר שבע נמצאת בתנופת צמיחה הן מבחינת בנייה, מוקמות שכונות חדשות לצד התחדשות עירונית וכן צמיחה כלכלית עם כניסה של חברות בין לאומיות לפארק ההייטק כדוגמת מייקרוסופט שפתחה שלוחה בבאר-שבע וכן במעבר צה"ל לנגב צפויות לעבור לאזור מספר רב של יחידות ובמרכזן יחידות העילית הטכנולוגיות של חיל המודיעין, בית הספר למקצועות המודיעין שהוקם בשכונת רמות, ואגף התקשוב של צה"ל שיפעל בסמוך לפארק ההייטק.

מיקומן של יחידות אלו בסמיכות לאוניברסיטת בן גוריון בנגב, מוסד אקדמי יוקרתי ומתקדם, בית החולים האוניברסיטאי סורוקה ופארק ההייטק, יוצרים מרחב אקדמי-טכנולוגי-מחקרי-יישומי, שמהווה הזדמנות אמיתית כמו גם ההחלטה של ראש הממשלה להקים בבאר שבע את מרכז הסייבר הלאומי, וההחלטה על הקמת רובע החדשנות, ממקמים את באר שבע בעמדת זינוק ייחודית שיכולה לאפשר לה להפוך למובילה בתחום הסייבר בישראל, ולאחת הערים הבולטות בעולם בתחום זה בתוך מספר שנים.

כבר היום מאכלס פארק ההייטק כ-3,000 עובדים בכ-80 חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים שנהנים מתמריצים בתחומי התעסוקה, המו"פ והחדשנות. בתוך כך באר שבע הוכרזה כאחת משבע ערים שנבחרו כערי המחר וההייטק החשובות בעולם, לצד קייפטאון, צ'נגדו, קאמפינאס, איסטנבול, קואלה לומפור וסנטיאגו.

המאמצים שמשקיעים בעיריית באר שבע, בראשותו של רוביק דנילוביץ', לבסס את העיר כמטרופולין, תוך הקמה של פרויקטים מחוללי שינוי והפיכתה של בירת הנגב למרכז כלכלי-תעסוקתי, ממתגים את באר שבע כעיר אטרקטיבית ויוצאת דופן להשקעה.

להצעות השקעה בבאר-שבע צרו איתי קשר.

יניב רוט – רי/מקס פלוס

053-2244444

 

Related Posts