דירות להשקעה בבאר שבע, הבלוג של גל איפרגן, השקעות נדלן, חברת תיווך מומלצת בבאר שבע, חדשות נדלן, מאמרים, מידע נדלן, פינוי בינוי

בואו נדבר תאכלס, פינוי בינוי – איפה? ומתי ?

תכנון ופיתוח העיר מקודם היום על בסיס תכנון אסטרטגי וחשיבה לטווח ארוך שמצאו שעל מנת להביא לשגשוג של העיר והמטרופולין כולו נדרשות פעולות לקידום סביבת חיים אורבנית אטרקטיבית עם מרכז עיר שוקק ויצירת מרחב ציבורי איכותי המעודד שהייה ובילוי.

לצורך כך העירייה האיצה את קידום ההתחדשות העירונית בעיר מתוך מטרה לשדרג את איכות החיים ולפתח את הכלכלה המקומית תוך משיכת אוכלוסייה מגוונת למרכז העיר, חיזוק הקהילות ומינוף היוזמות הכלכליות בעיר.

פרויקט פינוי בינוי ראשון בבאר שבע יוצא לדרך
לאחרונה הועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום קיבלה החלטה להפקדה של התוכנית להתחדשות של מתחם אורות בשכונה ג' בעיר ובכך יוצא לדרך פרויקט הפינוי בינוי הראשון בעיר.

את תכנון המתחם המשתרע על כ-60 דונם, קידמה עיריית באר שבע במסלול רשויות יחד עם הרשות להתחדשות עירונית. במסגרת התוכנית במתחם אורות יהרסו שני שיכוני רכבת הכוללים כ- 112 יח"ד וייבנו סה"כ 20 בנייני מגורים בגובה שש עד עשר קומות, עם 747 יחידות דיור. התוכנית כוללת בנוסף תוספת של 7,000 מ"ר מבני ציבור, 6,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר כ-18 דונם לטובת שטחים ירוקים פתוחים כמו כן התוכנית כוללת את שימור מבנה הקולנוע 'אורות' והפיכתו למוקד ציבורי משמעותי שישמש כעוגן לפעילות במרכז השכונה

עוד טרם קבלת ההחלטה להפקדת התוכנית בוועדה המחוזית, כבר נערך מכרז ראשון במתחם וחברת שיכון ובינוי זכתה במכרז הדיירים באחד המתחמים במסגרת התוכנית והיא תהרוס 18 יחידות דיור ותבנה במקומן 120 דירות חדשות בארבעה בניינים בני 8 עד 10 קומות. בשבועות הקרובים צפוי לצאת מכרז נוסף ליזמים למבנה המגורים השני בתוכנית ובמקומו צפויים לקום 380 יח"ד.

ארז בהריר משנה למנכ"ל שיכון ובינוי מציין כי : אנחנו רואים במיקום הפרויקט, מיקום אסטרטגי במרכז העיר אל מול קולנוע אורות שנחשב למבנה אייקוני בעל חשיבות תרבותית ואדריכלית. אנו מאמינים בחזון של עיריית באר שבע לחיזוק מרכז העיר באמצעות חידוש תשתיות, התחדשות עירונית ותוכניות אינטנסיביות של עירוב שימושים. כחברה, אנו רואים בבנייה בפריפריה כלל ובבאר שבע בפרט חלק בלתי נפרד מהחזון שלנו בבניית הארץ. עוד מוסיף בהריר, כי ניכר שעיריית באר שבע יצרה בתוכנית את התנאים לשיפור איכות החיים של בעלי הדירות הישנות, שיפור והתחדשות הסביבה וזאת לצד יצירת כדאיות כלכלית ליזמים המעוניינים להיות שותפים להתחדשות עירונית בבירת הנגב.

פוטנציאל ל-15,000 יח"ד

תמר פוריה מהנדסת העיר מציינת כי בבאר שבע יש כ- 14 מתחמי התחדשות עירונית הנמצאים היום בשלבי תכנון שונים על ידי הוועדה המקומית ומנהלת ההתחדשות העירונית של העירייה. תוכניות אלו יאפשרו תוספת של כ- 15,000 יחידות דיור למרכז העיר וזאת כחלק מהחזון שלנו להגדיל את הצפיפות במרכז העיר , ליצור מגוון של שימושי קרקע מעורבים בליבת העיר ולעודד חיים עירוניים בכל שעות היממה. באמצעות ההתחדשות העירונית במרכז העיר אנחנו רוצים לצמצם את הפערים בין השכונות הוותיקות והחדשות ולהחזיר אוכלוסייה צעירה אל המרכז.

פינוי בינוי בשכונה ד'
פרויקט הפינוי בינוי הבא שבעירייה ממתינים לאישורו בוועדה המחוזית הוא הפרויקט במתחם יעקב אבינו בשכונה ד', לאחר שהועדה המקומית בבאר שבע אישרה את התוכנית בחודש אפריל השנה. המתחם נמצא על שדרות רגר בסמוך לאוניברסיטה והמרכז הרפואי סורוקה. מדובר במתחם הראשון במסלול יזמים בעיר שאושר על ידי הוועדה המקומית. במסגרת התוכנית יהרסו 136 יח"ד וייבנו 660 יח"ד + 20,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר ושטחי ציבור. החברות אפריקה ישראל, ב.ס.ר ואלקטרה הן יזמיות הפרויקט.

פטור מלא מהיטלי השבחה
על מנת לתת דחיפה נוספת לפרויקטים של פינוי בינוי, הודיעה לאחרונה העירייה על פטור מלא מהיטלי השבחה למתחמי פינוי-בינוי באזור התחדשות עירונית לפי תכנית המתאר לעיר.

ההחלטה התקבלה בהמשך לרפורמה שנקבעה בתוכנית הכלכלית לשנת 21-22 (חוק ההסדרים), המאפשרת לרשות המקומית לקבוע מה יהיה גובה ההיטל במתחמי ההתחדשות בעיר. קביעה זו תחול לגבי כל תכנית פינוי ובינוי שתקודם ותיקלט בוועדה המחוזית בחמש השנים הקרובות.

מדובר בצעד משמעותי לעידוד ההתחדשות העירונית בעיר, הנועד לתמוך ביוזמות המקודמות היום ולמנף את המגמה שנוצרה בעיר – הליכי התכנון מתקדמים במהירות לשלבי אישור ויזמים מובילים בוחרים לגשת למכרזים בעיר ולהיכנס למתחמי ההתחדשות.
המגמה של עליית הביקושים וביסוס הוודאות שאפשרי לקדם בהצלחה התחדשות עירונית בעיר הכניסו למעגל האפשרויות פרויקטים נוספים, שמקודמים היום ושניתן לקדם בהם יוזמות חדשות. ניתן לפנות לעירייה ולמנהלת להתחדשות עירונית לקבל מידע לגבי מדיניות התכנון והאפשרויות לקידום פרויקטים. כמו כן, בתקופה הקרובה צפויים להתפרסם מכרזים ליזמים במתחמי פינוי-בינוי במסלול רשויות שנמצאים בשלבי אישור מתקדמים.

בשיתוף עיריית באר שבע,  קרדיט The Marker

צירפתי לכם תמונה של פינוי בינוי שכונה ג' ***  להסבר על הצבעים והטיפוסים יש ליצור קשר

גל איפרגן : 054-6444253

ללחוץ על הלינק המזורז שלי  : https://wa.me/message/5RDDQWRKI745C1

לעמוד הפייסבוק שלי :
לאתר שלי :
Www.galifergan.com

Related Posts